piątek, 23 sierpnia 2019

Rekolekcje przed uroczystością odpustową prowadził o. Tomasz Tlałka - paulin

Rekolekcje przed uroczystością odpustową (23-25.08.2019) w parafii pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonej Górze prowadził ks. Tomasz Tlałka - o. paulin
Rekolekcje Maryjne, która wskazuje na krzyżu Zbawiciela Jezusa Chrystusa, Ona sama wpatrzona w Słowo Boże.

Kilka refleksji z rekolekcji od parafian:

O. Rekolekcjonista podkreślał troskę Maryi o nas, która chce nas doprowadzić do życia w wolności Bożej, aby unikać grzechu i że  Jezus mówi o szczęściu człowieka, któremu odpuszczono grzechy. Jest mi to bliskie bo sama tego doświadczam.
***

Do mnie dotarły słowa o Krzyżu, który jest jakby drabiną, łączącą niebo z ziemią. Krzyż jest naszym uwolnieniem.
Kościół jest Matką, która rodzi dzieci do Kościoła, aby się narodził w nas Chrystus. My jesteśmy formowani przez Kościół i Maryję. Wiara rodzi się z miłości do Kościoła i Chrystusa.

***
Wytłumaczenie Eucharystii, o tym stanowczo za mało się mówi. Dotarło do mnie, jak ważne jest słuchanie słowa Bożego, a nawet przeczytanie jeszcze w domu, aby bardziej zrozumieć liturgię Słowa na Eucharystii, bo wiara rodzi się ze słuchania i to słowo Boże ma mnie oświecić i wzbudzić jeszcze bardziej wiarę. Ciekawie objaśnił Rekolekcjonista liturgię Eucharystyczną w tym Komunię św, że to staje się w nas. Słowo Boże, Wino i chleb stają się Ciałem Chrystusa. Gdy kapłan mówi: "Ciało Chrystusa" - mówię: Amen. Amen znaczy niech się tak stanie. Czyli staję się Ciałem Chrystusa, Eucharystią. Jest to niesamowite, nigdy tak nie myślałam.

                                                                              ***
Moja myśl z rekolekcji: W sercu każdego z nas jest troska o zbawienie. Ksiądz Rekolekcjonista przypominał nam, że jedyną drogą jest przybliżanie się do Jezusa poprzez wchodzenie w bardzo bliską relacje z Nim. A więc poszukiwanie w moim życiu tego czego On pragnie dla mnie, a nie tego, co dla mnie przyjemne i wygodne. Otwieram się poprzez Słowo Boże na Jego wolę i pełnienie jej.

                                                                              ***
O. Tomasz mówi przepięknie o swoim życiu słowem Bożym. Tak jak on słuchać i tak mocno wierzyć mimo przeciwności, to jest wyjątkowo prawdziwa wiara.  Dziękuję Ojcu, z to świadectwo wiary, które szczególnie zapadło mi w sercu. Daj Panie Boże, aby i w moim życiu. 
We Mszach św. przewodniczyli: 
ks. Arkadiusz Cygański                                                                                  ks. Dawid Pietras
 o. Tomasz Tlałka i ks. Dawid Pietras
ks. Zdzisław Przybysz - proboszcz

Czytania liturgiczne przez parafian







więcej zdjęć KLIKNIJ TU

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz